Conducted in
terms:
2022/SZ, 2023/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Film, Media and Audiovisual Arts Institute
The Video Games Industry 03-RGW-21GRDL-E
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rynkowymi, instytucjonalnymi oraz kulturowymi aspektami funkcjonowania współczesnego przemysłu gier wideo. Przyjmując perspektywę globalną, prowadzący przybliży najważniejsze prawidłowości oraz trendów rządzących współczesnym rynkiem gier wideo, a co za tym idzie – odpowiedź na pytanie, jakie czynniki wpływają na kształt gier wideo oraz specyfikę grania. Podejmowane zagadnienia obejmują m.in.:
- nakreślenie roli cyfrowej rozrywki w globalnej gospodarce,
- przedstawienie dominujących platform do grania,
- analizę strategii dystrybucji gier, omówienie uwarunkowań pomiędzy typem studia deweloperskiego a poetyką gry (tzw. gry „Triple-A” a gry „Triple-I”),
- wypracowanie wniosków odnośnie strategii podnoszenia przez deweloperów, media branżowe oraz konsumentów kulturowej roli gier wideo (m.in. poprzez rozwój nagród branżowych czy zaangażowanie twórców w tematykę społeczną).
Wiedza nabyta podczas zajęć okaże się przydatna przy krytyce gier wideo, analizie rynku, organizacji produkcji, promocji oraz dystrybucji gier wideo.
Major
(in Polish) groznawstwo
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład problemowy, praca z tekstem, metoda projektu, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 3
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: