Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Continuous Practice - Teaching Specialisation 03-PRA-21PDM
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- weryfikowanie wiedzy przedmiotowej, metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej w rzeczywistości szkoły ponadpodstawowej i klasy szkolnej,
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów dydaktycznych charakterystycznych dla III etapu edukacyjnego
- kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji czynności nauczyciela i obserwacji aktywności uczniów,
- zdobywanie i doskonalenie kompetencji w zakresie projektowania, prowadzenia i ewaluowania lekcji oraz zajęć pozalekcyjnych,
- pogłębianie umiejętności integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w realizacji celów kształcenia polonistycznego,
- pogłębianie umiejętności diagnozowania i oceniania jako działań wspierających rozwój,
- nabywanie umiejętności prowadzenia zajęć spersonalizowanych lub indywidualnych,
- kształtowanie zdolności do refleksji nad dydaktycznymi działaniami własnymi i cudzymi.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, metoda ćwiczeniowa, metoda warsztatowa, obserwacja lekcji w szkole, praca w grupach, rozmowa problemowa, opracowanie dokumentacji metodycznej z obserwowanych lekcji, analiza metodyczna obserwowanej lekcji, przygotowywanie konspektu/scenariusza/projektu lekcji, przeprowadzenie lekcji.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 5
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Student uczestniczy równolegle w zajęciach z metodyki nauczania literatury i języka polskiego na II stopniu studiów.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: