Conducted in
terms:
2021/SL, 2022/SL, 2023/SL, 2024/SL
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Pragmatics of Advertising - Journalism and Public Relations Specialisation 03-PR-22PDM
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- umiejętność analizowania komunikatów reklamowych przy wykorzystaniu narzędzi pragmalingwistycznych, retorycznych, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstów kulturowych, politycznych, społecznych,
- rozwijanie kompetencji badawczych w zakresie rozpoznawania reklamy jako zjawiska wykorzystującego stereotypizację, aksjologizację i inne techniki perswazyjne,
- doskonalenie umiejętności analizy komunikatów pod względem ich skuteczności, fortunności, performatywnego charakteru,
- rozpoznanie narzędzi niezbędnych do skutecznego oddziaływania na sprofilowanego odbiorcę – grupę społeczną zróżnicowaną pod względem wieku, płci, statusu ekonomicznego, zainteresowań etc.,
- kształtowanie świadomości marketingowej oraz potencjału rynkowego, przy wykorzystaniu zaplecza polonistycznego.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, uczenie problemowe (problem-based learning), rozwiązywanie zadań, metoda ćwiczeniowa, metoda warsztatowa, metoda projektu, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 3
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Potwierdzone osiągnięcie efektów kształcenia z przedmiotów: Wprowadzenie do nauki o mediach i PR.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: