Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Basics of Psychology for Teachers - Teaching Specialisation 03-PPN-21PDL
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
pierwszy wybija się tu jego funkcja socjalizacyjna. W tym okresie dziecko powinno przywiązać się do własnej społeczności i jej kultury. Powinno opanować podstawową wiedzę i nauczyć się stosować ją w konwencjonalny sposób. W sensie psychologicznym oznacza to podporządkowanie własnego zachowa-nia i własnych procesów psychicznych obowiązującym w społeczności wzorom funkcjonowania.
W procesie formowania tożsamości faza ta odpowiedzialna jest przede wszystkim za międzypo-koleniową ciągłość doświadczeń. Kluczowe w tym procesie znaczenie ma rozpoznawanie tzw. niezmienni-ków (stałości zarówno dotyczących rzeczywistości fizycznej jak i społecznej) to znaczy wzorów, reguł i zasad oraz pojęć naukowych z zakresu zróżnicowanych działów nauki.
Kluczowe mechanizmy temu służące to: 1. identyfikacja rozumiana jako identyfikowanie czegoś i identyfikowanie się z kimś, 2. uczenie się pod kierunkiem. Ich poprawne i łączne działanie prowadzi w tym wieku do opanowanie przez dziecko roli ucznia. Kompetencja ta pozwala mu radzić sobie z sytuacjami zadaniowymi poprzez poszukiwanie nauczycieli i uczenie się od nich.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, uczenie problemowe (problem-based learning), gra dydaktyczna/symulacyjna, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 1
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: