Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ, 2023/SZ, 2024/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Polish and Classical Philology
(in Polish) Psychologiczne, pedagogiczne i neurobiologiczne uwarunkowania uczenia się i nauczania języków obcych 03-PPN-11JPO
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) przekazanie uczestnikom kursu wiedzy o podstawowych mechanizmach neuro- i psycholingwistycznych uczestniczących w procesie akwizycji, nauki i używania języka obcego oraz umiejętności posługiwania się tą wiedzą w przygotowaniu i krytycznej analizie procesu glottodydaktycznego, jak i w analizie zachowań językowych w języku obcym. Uczestnicy kursu zdobędą wiedzę ogólną, dotyczącą związków neuro- i psycholingwistyki z glottodydaktyką, niektórych związków języka z kulturą, jak i bardziej szczegółową wiedzę o neuro- i psycholingwistycznych podstawach funkcjonowania podstawowych podsystemów języka (system pojeć i leksykon umysłowy, system fonetyczno-fonologiczny, przetwarzanie na poziomie składniowym) oraz kluczowych cechach procesów nabywania pierwszego języka oraz nabywania lub uczenia się kolejnych języków. Interaktywny charakter kursu oraz rodzaj zadań przewidzianych dla uczestników pozwoli im zoperacjonalizować zdobytą wiedzę i nauczyć się stosowania jej w praktyce glottodydaktycznej.
Information on where to find course materials
(in Polish) biblioteki naukowe
Major
(in Polish) studia podyplomowe nauczania języka polskiego jako obcego
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) wykład konwersatoryjny, lektura indywidualna, realizacja projektu badawczego, praca zespołowa
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) suma godzin: 30
ETCS: 1
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) wiedza o języku (poziom szkoły średniej)
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: