Conducted in
terms:
2020/SZ, 2021/SZ, 2022/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Psychological Laboratory (part II) - Preparation for Practice in Secondary School 03-LPS-r1HSDU
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
Zajęcia poświęcone są refleksji nad możliwościami samorozwoju studenta (własnego zintegrowanego roz-woju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki edukacyjnej i zawodowej, a także dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypalenia zawodowego). Podczas zajęć studenci będą mieli okazję odwołać się do własnych doświadczeń oraz zapoznać się z metodami i technikami rozwoju osobistego. Refleksja studentów oraz ich osobiste doświadczenia w pracy z metodami i technikami samorozwojowymi mogą okazać się również ważnym narzędziem pracy dydaktycznej i wychowawczej z młodzieżą, w kierunku rozwijania świadomości własnych potrzeb i odpowiedzialności za własny rozwój, kształtowania prospołecznej i etycznej postawy, zaangażowanego dorosłego, obywatela, członka społeczności lokalnej, pełniącego świadomie i odpowiedzialnie różne role społeczne i zawodowe. Dobór treści i formy pracy stanowi przygotowanie do praktyk psychologiczno-pedagogicznych, jest bazą do podejmowanych w ich trakcie obserwacji, refleksji i działań.
Cele szczegółowe:
- wzbudzenie refleksji nad możliwościami i koniecznością rozwijania zasobów (własnych i uczniów) przydatnych dziś i w przyszłości, transferowalnych do nowych, szybko zmieniających się warunków,
- zwiększenie gotowości do pracy w obszarze samorozwoju (własnego zintegrowanego rozwoju) a także samokształcenia i samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela, projektowania własnej ścieżki zawodowej oraz dbania o zdrowie i higienę pracy (między innymi jako profilaktykę wypalenia zawodowego),
- zdobycie umiejętności korzystania z metod rozwoju osobistego,
- kształtowanie gotowości do podejmowania współpracy z nauczycielami i specjalistami profesjonalnego warsztatu nauczyciela.
Major
(in Polish) Humanistyka w szkole - polonistyczno-historyczne studia nauczycielskie
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, uczenie problemowe (problem-based learning), metoda warsztatowa, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 0,5
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: