Conducted in
terms:
2021/2022, 2022/2023, 2023/2024
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Pedagogical Laboratory - Induction to Practice - teaching specialisation 03-LPED-22ZLI
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- rozwijanie i kształtowanie umiejętności diagnozowania ucznia (w tym oceny procesów poznawczych i społeczno-emocjonalnych) i grupy klasowej z wykorzystaniem podstawowych metod i technik diagnostycznych stosowanych w praktyce pedagogicznej,
- uwrażliwienie studentów na specyfikę przeprowadzania zindywidualizowanej diagnozy w pracy nauczyciela: diagnozowania potrzeb, możliwości i zdolności ucznia i klasy szkolnej,
- przygotowanie studentów do tworzenia studium przypadku - zaprojektowanie i przeprowadzenie całościowej, wielostronnej diagnozy w różnych sytuacjach (dom/szkoła) oraz jej komunikowanie,
- zapoznanie studentów z organizacją, planowaniem oraz dokumentowaniem pracy wychowawczej w klasie i szkole,
- pobudzanie do refleksji nad etycznymi dylematami związanymi z diagnozą,
- kształtowanie postaw prospołecznych, refleksyjności oraz odpowiedzialności etycznej w zawodzie nauczyciela.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Dyskusja, praca z tekstem, uczenie problemowe (problem-based learning), gra dydaktyczna/symulacyjna, rozwiązywanie zadań, metoda warsztatowa, demonstracje dźwiękowe i/lub video, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 1
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: