Conducted in
terms:
2021/SZ, 2022/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Pedagogical Laboratory: Preparation for Practice in Secondary School - Teaching Specialisation 03-LPED-11PDM
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- poszerzenie i pogłębienie wiedzy dotyczącej zjawisk zachodzących w zespole klasowym i pracy wychowawczej z klasą w szkołach ponadpodstawowych (wyłonienie obszarów pracy wychowawczej i poszukiwanie skutecznych narzędzi radzenia sobie) poprzez pracę warsztatową,
- rozwijanie wiedzy na temat grup dyskryminowanych oraz mechanizmów emancypacyjnych, budowanie kompetencji rozpoznawania i reagowania na przejawy dyskryminacji rówieśniczej,
- budowanie kompetencji projektowania i realizowania edukacji antydyskryminacyjnej w środowisku szkolnym orz wzmacniania grup i osób narażonych na dyskryminację na zasadach włączania i upodmiotowienia,
- zapoznanie studentów z regulacjami prawnymi dotyczącymi doradztwa zawodowego w polskim systemie edukacji,
- wskazanie dostępnych zasobów, dotyczących wspierania uczniów w procesie planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz sojuszników, występujących w otoczeniu społecznym, wspierających ucznia w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, dyskusja, praca z tekstem, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 0,5
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: