World Cinema: 1. From Orson Welles to the End of the 50’s (part 2) 2. Decades of Grand Cinema: 60’s and 70’s (part 1)
03-KS-21FKMDL
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
Prezentacja najbardziej istotnych zjawisk w kinematografii światowej końca lat 50. oraz lat 60. i 70. (ukazanie genezy wybranych nurtów filmowych, ich kontekstu historycznego, politycznego, społecznego i kulturowego, przybliżenie sylwetek wybitnych twórców, omówienie najistotniejszych dzieł oraz ich poetyki, analiza wybranych fragmentów filmowych).
Information on where to find course materials
(in Polish) Biblioteka Uniwersytecka, Biblioteka Raczyńskich, Biblioteka Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk.
Major
(in Polish) filmoznawstwo i kultura mediów
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład problemowy, metoda analizy przypadków, demonstracje dźwiękowe i/lub video.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 2
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Course coordinators
Term 2021/SZ: | Term 2018/SZ: | Term 2019/SZ: | Term 2022/SZ: | Term 2020/SZ: |
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
Prezentacja najbardziej istotnych zjawisk w kinematografii światowej końca lat 40., oraz lat 50. i 60. Wykład stanowi omówienie wybranych kluczowych zjawisk z historii kina światowego z tego okresu. Podczas wykładu omówiona zostanie geneza wybranych nurtów filmowych, ich kontekst historyczny, polityczny, społeczny i kulturowy. Przedstawione zostaną sylwetki wybitnych twórców, omówione najistotniejsze dzieła filmowe.
Bibliography
Term 2022/SZ:
Filmy: 1. Spotkanie (1945) reż. David Lean 2. Sprawa życia i śmierci (1946) reż. Michael Powell i Emeric Pressburger 3. Trzeci człowiek (1949) reż. Carol Reed 4. Cena strachu (1953) reż. Henri-Georges Cluzout 5. Tokijska opowieść (1953) reż. Yasujiro Ozu 6. Siedmiu samurajów (1954) reż. Akira Kurosawa 7. Okno na podwórze (1954) reż. Alfred Hitchock 8. Buntownik bez powodu (1955) reż. Nicholas Ray 9. Ucieczka skazańca (1956) reż. Robert Bresson 10. Siódma pieczęć (1957) reż. Ingmar Bergman 11. Lecą żurawie (1957) reż. Michaił Kałatozow 12. Zawrót głowy (1958) reż. Alfred Hitchcock 13. Pół żartem, pół serio (1959) reż. Billy Wilder 14. Czterysta batów (1959) reż. Francois Truffaut 15. Do utraty tchu (1960) reż. Jean-Luc Godard 16. Z soboty na niedzielę (1960), Karel Reisz 17. Samotność długodystansowca (1962) reż. Tony Richardson 18. Cienie zapomnianych przodków (1964) reż. Sarkis Patadżanian (Siergiej Paradżanow) 19. Miłość blondynki (1965) reż. Miloš Forman 20. Intymne oświetlenie (1965), Ivan Passer 21. Pociągi pod specjalnym nadzorem (1966) reż Jiři Menzel 22. Andriej Rublow (1966) reż. Andriej Tarkowski 23. Zmierzch bogów (1969) reż. Luchino Visconti, 1969 24. Moja noc u Maud (1969) reż. Eric Rohmer 25. Powiększenie (1966) reż. Michelangelo Antonioni
|
Notes
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: