Conducted in
terms:
2021/SZ, 2022/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Film, Media and Audiovisual Arts Institute
The Global History of Digital Games 03-GHG-11GRDL
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z historią medium elektronicznej rozrywki. Prowadzący, odwołując się do perspektywy historycznogrowej, przedstawi rozwój gier cyfrowych na przestrzeni ostatniego półwiecza: poczynając od pionierskich przedsięwzięć końca lat 40. XX wieku, poprzez zainicjowanie obecności gier w przestrzeni popkultury lat 70., aż do końca lat 10. XXI wieku. Omawiane podczas wykładu zagadnienia obejmują m.in.:
- wnikliwą analizę klasycznych tytułów,
- przedstawienie sylwetek czołowych twórców,
- ewolucję rodzajową i gatunkową gier wideo na przestrzeni dekad,
- oddziaływanie rozwoju technologicznego na wzbogacanie środków interaktywnego wyrazu,
- wpływ uwarunkowań kulturowych na formę i treść gier, a także inter- i transmedialny charakter gier cyfrowych (rozpatrywanych na polu literaturoznawstwa i filmoznawstwa).
Przyjęcie perspektywy diachronicznej (m.in. w kontekście ewolucji kolejnych generacji konsol) oraz synchronicznej (zadającej pytania o relacje pomiędzy wybranymi rynkami gier cyfrowych lub gatunków) pozwalają nakreślić złożony splot wzajemnych przenikań w dynamicznym świecie cyfrowej rozrywki. Całość ma za zadanie ukierunkować studentów na podjęcie refleksji jaką drogę przeszło medium gier cyfrowych, aby stać się u progu drugiej dekady XXI wieku jedną z najważniejszych gałęzi obecnej kultury.
Major
(in Polish) groznawstwo
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład problemowy, pokaz i obserwacja, demonstracje audiowizualne (filmy i gry wideo).
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 5 (2+3)
Cycle of studies
1st cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 1
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: