Conducted in
terms:
2023/SL, 2024/SL, 2025/SL
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Film, Media and Audiovisual Arts Institute
History and Digital Games 03-F-HGC
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
- uświadomienie studentom wpływu tematyki i motywów historycznych na kształtowanie poetyki gier cyfrowych,
- przybliżenie pojęcia „gry historycznej” w oparciu specyfikę medium gier cyfrowych, a także analogiczną perspektywę literaturo- i filmoznawczą; omówienie kluczowych tytułów konstytuujących formalny i treściowy zakres gatunku,
- omówienie znaczenia przemian dokonanych w obrębie nauk historycznych w wyniku „zwrotu narracyjnego” na postrzeganie badawczego potencjału tekstów kultury poświęconych przeszłości; przedstawienie i wyjaśnienie z perspektywy metodologii oraz filozofii historii kluczowych pojęć związanych z analizą narracji historycznej,
- omówienie przejawów manifestacji tematyki historycznej w obrębie medium gier cyfrowych na poziomie gameplaya; wskazanie narzędzi metodologicznych umożliwiających ich kompleksową (strukturalną i treściową) analizę na gruncie badań interdyscyplinarnych,
- umiejscowienie gier cyfrowych o tematyce historycznej w obrębie modeli reprezentujących jednostkowe i zbiorowe strategie obchodzenia się z przeszłością (w tym pamięci kulturowej J. Assmanna i kultury historycznej J. Rüsena),
- ukazanie znaczenia gier cyfrowych jako medium aktywnie partycypującego w kształtowaniu dyskursu publicznego o przeszłości (a tym samym współtworzącego pamięć zbiorową i świadomość historyczną).
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem, demonstracje dźwiękowe i/lub video, metody aktywizujące, praca w grupach.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 4
Module type
elective
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: