Conducted in
term:
2021/SZ
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Film, Media and Audiovisual Arts Institute
Are Games Art? The Relationship Between Video Games and Contemporary Art 03-F-AGA
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotną dla groznawstwa i sztuki mediów debatą dotyczącą statusu gier jako dzieł sztuki. W trakcie fakultetu studenci zapoznają się z wybranymi obszarami twórczości medialnej z pogranicza gier cyfrowych i świata współczesnej sztuki.
Sztuka współczesna coraz częściej traktuje gry cyfrowe jak swego rodzaju zasób – czerpiąc z dorobku tej twórczości – zapożyczając narzędzia, tematy, funkcje. Równolegle – twórcy i gracze projektują złożone doświadczenia estetyczne. W trakcie zajęć zestawione zostaną wspomniane dwa rejestry kulturowe, które w ostatnich dziesięcioleciach wchodzą ze sobą w intensywne związki.
Problem omówiony zostanie z kilku kluczowych perspektyw:
- „nurtu” Game Art,
- współczesnego fenomenu gier artystycznych na scenie indie games,
- wybranych nurtów sztuki współczesnej tematyzujących gry (media art, digital performance); - gier tworzonych przez artystów;
- a także koncepcji gry jako medium sztuki.
Podczas zajęć analizowane będą wybrane wystawy sztuki współczesnej dotyczące gier; art mod’y, machinimy oraz tytuły gier określanych jako „artystyczne”.
Major
(in Polish) groznawstwo
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, pokaz i obserwacja, demonstracje dźwiękowe i/lub video (w tym gry wideo z kanonu), metody aktywizujące.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 3
Cycle of studies
1st cycle
Module type
elective
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: