Conducted in
terms:
2022/SZ, 2023/SZ
Erasmus code: 09.3
ISCED code: 0232
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Polish Philology
Diagnosis and Therapy of Stuttering - Speech Therapy (Logopaedics) Specialisation 03-DTJ-21PDM-E
This course has not yet been described...
Module learning aims
(in Polish) Cele modułu kształcenia: przekazanie studentom wiedzy dotyczącej teorii zaburzeń płynności mowy (etiologii, symptomów, definicji pojęć podstawowych) oraz wykształcenie praktycznych umiejętności w zakresie diagnozy i terapii jąkania oraz rozwojowej niepłynności mowy (RNM) i giełkotu.
Information on where to find course materials
(in Polish) Platforma Moodle - kursy WFPiK: http://maius89.maius.amu.edu.pl/~moodleifp/course/index.php?categoryid=10.
Major
(in Polish) filologia polska
Methods of teaching for learning outcomes achievement
(in Polish) Wykład, lektura indywidualna, dyskusja w grupie, praca w grupie, praca indywidualna.
Student workload (ECTS credits)
(in Polish) 3
Cycle of studies
2nd cycle
Module type
compulsory
Year of studies (where relevant)
Year 2
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences
(in Polish) Student powinien posiadać przygotowanie psychologiczne, to znaczy znać:
- prawidłowości rozwoju dziecka zarówno w sferze motorycznej, jak i poznawczej, emocjonalnej, społecznej, moralnej i rozwoju jego osobowości,
- podstawowe zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka,
- podstawy anatomii, neuropsychologii, fonetyki i audiofonologii,
oraz posiadać wiedzę na temat roli rodziców w procesie terapeutycznym osoby jąkającej się.
Course coordinators
Term 2018/SZ: | Term 2022/SZ: | Term 2023/SZ: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: