Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - 1. Gramatyka; 2. Sprawności zintegrowane; 3. Pisanie 15-PNJA-3BA-ZL
Treści kształcenia:
1. (CW1) Gramatyka
--------------------
2. (CW2) Sprawności zintegrowane
1. Treści, słownictwo związane z omawianymi blokami tematycznymi (filozofia, polityka, nauka i technologia, reklama, zagadnienia globalne, społeczeństwo, kultura i sztuka, kontrowersje).
2. Lektura i analiza tekstów anglojęzycznych komentujących omawiane zjawiska i problemy.
3. Ekspozycja na różnorodne materiały pisane i audiowizualne jako przyczynek do spontanicznych wypowiedzi na omawiany temat i podstawa do przygotowania odpowiedzi ustnej na egzaminie końcowym.
--------------------
3. (CW3) Pisanie
1. Wprowadzenie do eseju argumentatywnego (cechy, funkcje, rodzaje).
2. O dobrych początkach: jak przekonująco wyłożyć tezę argumentacji.
3. O dowodzeniu swoich racji: organizacja eseju według zasad logiki.
4. Spójność argumentacji jako integralny element struktury eseju.
5. Tworzenie logicznych powiązan między zdaniami: o łącznikach.
6. Podsumowanie i wnioski w eseju argumentatywnym.
7. Czytanie krytyczne i krytyczne pisarstwo.
8. Cytat i parafraza w pisarstwie akademickim.
9. Jak nadać esejowi odpowiednią formę, czyli rzecz o arkuszu stylu.
10. O redagowaniu szkicu pierwotnego i ostatecznej wersji tekstu.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022: | W cyklu 2022/2023: | W cyklu 2019/2020: | W cyklu 2020/2021: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
1. (CW1) Gramatyka
--------------------
2. (CW2) Sprawności zintegrowane
1. Potrafi formułować w języku angielskim wypowiedzi dotyczące zagadnien omawianych na zajęciach (10 bloków tematycznych, m.in. media, społeczenstwo, medycyna, kontrowersje itp.)
2. Używa w wypowiedziach słownictwa i struktur zdaniowych właściwych dla poziomu C1 w odpowiednim kontekście.
3. Potrafi poruszać się między różnymi stylami i rejestrami języka mówionego i pisanego I potrafi dokonać wyboru stylu/ rejestru odpowiedniego dla kontekstu wypowiedzi.
4. Wypowiada się w sposób spójny i logiczny, potrafi argumentować oraz odpowiadać na argumentację rozmówcy.
5. Jest otwarty na wymianę zdan oraz inne punkty widzenia; w wypowiedziach wyraża tolerancję dla innych przekonan i systemów wartości.
6. Potrafi czytać ze zrozumieniem i analizować oryginalne teksty anglojęzyczne.
--------------------
3. (CW3) Pisanie
1. Potrafi samodzielnie pisać eseje argumentatywne.
2. Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką.
3. Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru.
4. Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych.
5. Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne eseju argumentatywnego, w tym tezę, argument i kontrargument.
Kryteria oceniania
1. (CW1) Gramatyka
--------------------
2. (CW2) Sprawności zintegrowane
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F- testy leksykalne, monitorowanie wypowiedzi;
P- pisemny test na koniec każdego semestru, mini mock-exam w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 56-60 pkt
dobry plus (+db; 4,5):51-55 pkt
dobry (db; 4,0): 46-50 pkt
dostateczny plus (+dst; 3,5):41-45 pkt
dostateczny (dst; 3,0): 36-40 pkt
niedostateczny (ndst; 2,0): 0-35 pkt
Podstawą oceny semestralnej jest uzyskanie co najmniej 36/ 60 możliwych do zdobycia punktów (60%), przyznawanych za:
· Zadania na platformie e-learningowej (0-25 pkt)
· Dwa duże testy leksykalne w semestrze (0-10 pkt)
· Przygotowana wypowiedź ustna na wybrany temat, wygłoszona na forum grupy (0-10 pkt)
· Aktywne uczestnictwo w zajęciach (0-5 pkt)
--------------------
3. (CW3) Pisanie
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat;
P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych)
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 26-28 pkt
dobry plus (+db; 4,5): 23,5-25,5 pkt
dobry (db; 4,0): 21-23 pkt
dostateczny plus (+dst; 3,5): 18,5-20,5 pkt
dostateczny (dst; 3,0): 16-18 pkt
niedostateczny (ndst; 2,0): 0-15 pkt
Zadania domowe na platformie Moodle: 0-8 pkt
Wypracowania domowe: 0-12 pkt
In-class writing: 0-8 pkt
Literatura
1. (CW1) Gramatyka
--------------------
2. (CW2) Sprawności zintegrowane
Issues. An advanced speaking course in English. Krzysztof Sawala & Tomasz Szczegóła. Oficyna Wydawnicza Atena, 2013.
Materiały multimedialne zamieszczane na platformie Moodle (artykuły prasowe, nagrania video, pliki audio).
--------------------
3. (CW3) Pisanie
Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth.
Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman.
Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman.
Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan.
The Purdue Online Writing Lab http://owl.english.purdue.edu/
The Writing Center of The Universty of North Carolina http://writingcenter.unc.edu/
James Cook University_Study Skills Online http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: