Praktyczna nauka języka angielskiego III - 1. Sprawności zintegrowane; 2. Pisanie 15-PNJA-3BA-12
(Pierwszy semestr zajęć PNJA dla 3BA. Następny semestr: 15-PNJA-3BA-22.)
1. (CW1) Sprawności zintegrowane
Treści kształcenia:
1. Treści związane z 8-10 blokami tematycznymi : Polityka i stosunki międzynarodowe; Praca i kariera; Sport, gry i fitness; Zagadnienia genderowe; Koncepty alternatywne; Psychologia; Kultura i sztuka; Rozrywka; Media i dziennikarstwo; Zagadnienia etyczne; Nauka i technologia; Edukacja.
2. Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych.
3. Czytanie i analizowanie autentycznych tekstów i artykułów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych.
4. Ekspozycja na różnorodne anglojęzyczne multimedialne materiały audiowizualne.
----------------
2. (CW2) Pisanie
Treści kształcenia:
1. Szczegółowe poznanie części składowych eseju argumentatywnego: a) wstęp, rozwinięcie, konkluzje; b) tło, argument i kontr-argument, elementy łączące/przejściowe, teza i zdanie główne.
2. Poznawanie, analiza, dyskutowanie argumentów występujących w różnych typach tekstów i mediów (artykuły prasowe i naukowe, programy radiowe i telewizyjne), z uwzględnieniem typów argumentów oraz wymagań i błędów logicznych w wywodzie („logical fallacies”) (czytanie krytyczne).
3. Utrwalanie i rozwijanie słownictwa oraz struktur gramatycznych związanych z argumentacją oraz z różnymi dziedzinami tematycznymi współczesnego dyskursu - w mediach oraz w tekstach akademickich.
4. Pisanie (i nauka pisania) esejów argumentacyjnych na tematy ogólne i ogólnoakademickie o długości ok. 600-700 słów (min. 6 prac domowych oraz 2 prace klasowe).
5. Utrwalanie i rozwijanie umiejętności wspomagających pisanie tekstów badawczych/naukowych oraz zapobieganie (mimowolnemu) plagiatowaniu: a) prawidłowego posługiwania się informacją z tekstu źródłowego (dobór techniki, zgodność z WA Stylesheet); b) streszczanie (m.in. kompresja tekstu 1,000 do 250 słów); c) synteza informacji z kilku źródeł w jednym tekście.
6. Konsultacje indywidualne z próbkami prac dyplomowych, wspomagające ich redakcję: ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotyczących języka i stylu wypowiedzi, mikro-organizacji tekstu (akapity, logika) oraz innych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
1. (CW1) Sprawności zintegrowane
Po zaliczeniu kursu student:
1. Potrafi prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z różnych dziedzin na poziomie zaawansowanym wyższym.
2. Potrafi formułować rozbudowane, przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów ogólnych i specjalistycznych.
3. Czyta ze zrozumieniem długie teksty o dużym stopniu trudności z różnych dziedzin.
----------------
2. (CW2) Pisanie
Po zaliczeniu kursu student:
1. Potrafi napisać logicznie skonstruowany esej argumentacyjny o długości 600-700 słów na dowolny etap ogólny, także w warunkach ograniczenia czasowego (do 3h).
2. Potrafi poddać krytycznej analizie dowolny tekst i zawarte w nim argumenty i poglądy.
3. Potrafi formułować opinie i bronić ich posługując się różnymi rodzajami argumentów.
4. Dostrzega i potrafi usunąć w tekście pracy dyplomowej podstawowe usterki dotyczące: streszczania i syntetyzowania informacji ze źródeł (w tym unikania plagiatu), logiki i organizacji tekstu (rozdziału, sekcji, akapitu), poprawnego zastosowania słownictwa akademickiego, gramatyki i stylu wypowiedzi, oraz głównych nieścisłości w posługiwaniu się standardem bibliograficznym (WA Stylesheet).
Kryteria oceniania
1. (CW1) Sprawności zintegrowane
Metody oceniania:
F - testy leksykalne; monitorowanie wypowiedzi ustnych
F - ocenianie spontanicznych wypowiedzi i przygotowanych prezentacji
F - Monitorowanie w czasie zajęć
P – pisemny i ustny egzamin końcowy
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): ...
dobry plus (+db; 4,5): ...
dobry (db; 4,0): ...
dostateczny plus (+dst; 3,5): ...
dostateczny (dst; 3,0): ...
niedostateczny (ndst; 2,0): ...
----------------
2. (CW2) Pisanie
Metody oceniania:
F - prace pisemne, w tym oceniane specjalnym arkuszem oceniającym;
F - komentarz nauczyciela do napisanych esejów;
F – prezentacje;
F - dyskusje w klasie i grupie;
F – konsultacja z nauczycielem;
F - ćwiczenia w kursie e-learningowym;
P – ocena (wynik punktowy) kursu e-learningowego;
P - egzamin pisemny i ustny;
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): ...
dobry plus (+db; 4,5): ...
dobry (db; 4,0): ...
dostateczny plus (+dst; 3,5): ...
dostateczny (dst; 3,0): ...
niedostateczny (ndst; 2,0): ...
Literatura
1. (CW1) Sprawności zintegrowane
McCarthy, M. and F. O'Dell. 2002. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge University Press.
Side, R. and G. Wellman. 2002. Grammar and Vocabulary for CAE and CPE. Cambridge University Press.
O'Connel, S. Focus on Advanced English: CAE Grammar Practice. Longman
Phillips, C. Expand Your Vocabulary. AltraVox.
----------------
2. (CW2) Pisanie
Argumentative & expository writing:
Ramage, J.D. & Bean, J.C. 1998. Writing Arguments
Rosenwasser, D.S. 2000. Writing analytically.
Rottenberg, A.T. 1997. The structure of argument
Ramsey, F.H. 1998. The Little, Brown Handbook
Smalzer, W. 1996. Write to be read
Academic writing:
Bell, J. 1996. Doing Your Research Project: A Guide for First Time Researchers in Education and Social Science
Hult, C.A. 1996. Researching and Writing: An Interdisciplinary Approach
Jordan, R. 1996. Academic Writing
Jordan, R. 1997. English for Academic Purposes
MacPherson, R. 1994.University English
Oshima, A. & Hogue, A. 1999. Writing Academic English
Trimbur, J 1998. The Call to Write
Walker, M. 1993. Writing Research Papers: A Norton Guide
Critical/academic reading:
Glendinning, E.H. & Holmström, B. 1992. Study reading: a course in reading skills for academic purposes
Lutz, W. & Brent, H. 1990. The Critical Reader
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: