Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - 1. Fonetyka; 2. Gramatyka; 3. Sprawności zintegrowane; 4. Pisanie 15-PNJA-1BA-ZL
Treści kształcenia:
1. (CW1) Fonetyka
--------------------
2. (CW2) Gramatyka
--------------------
3. (CW3) Sprawności zintegrowane
--------------------
4. (CW4) Pisanie
TK_01: Akapit jako podstawowa krótka forma pisarska
TK_02: Zdanie wprowadzające i myśl zawężająca: jak zacząć akapit
TK_03: Zdania rozwijające temat
TK_04: Wnioski, czyli jak zakonczyć akapit
TK_05: Spójność i jedność kompozycji
TK_06: Rozwijanie tematu omawiającego przyczyny i skutki zjawisk
TK_07: Akapit porównujący
TK_08: Akapit egzemplifikacyjny i klasyfikujący
TK_09: Akapit definiujący
TK_10: Styl i rejestr
TK_11: Ortografia, interpunkcja i poprawność gramatyczna w pisaniu akademickim
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022: | W cyklu 2022/2023: | W cyklu 2018/2019: | W cyklu 2019/2020: | W cyklu 2020/2021: |
Efekty kształcenia
1. (CW1) Fonetyka
--------------------
2. (CW2) Gramatyka
--------------------
3. (CW3) Sprawności zintegrowane
--------------------
4. (CW4) Pisanie
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
- Umie samodzielnie komponować krótkie formy opisowe (akapity, czyli tzw. expository paragraphs) w języku angielskim
- Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką
- Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru
- Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne paragrafu opartego o porównanie, kontrast, przyczyny, skutki, egzemplifikację i definicję
- Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać I selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych
Kryteria oceniania
1. (CW1) Fonetyka
--------------------
2. (CW2) Gramatyka
--------------------
3. (CW3) Sprawności zintegrowane
--------------------
4. (CW4) Pisanie
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat;
P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych)
Literatura
1. (CW1) Fonetyka
--------------------
2. (CW2) Gramatyka
--------------------
3. (CW3) Sprawności zintegrowane
--------------------
4. (CW4) Pisanie
Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth.
Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman. Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman.
Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph.
Oxford: Macmillan.
The Purdue Online Writing Lab < http://owl.english.purdue.edu/>
The Writing Center of The Universty of North Carolina
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: